הטיפים לניהול נוכחות ברשתות חברתיות שאתם חייבים לאמץ ב-2015


הטיפים לניהול נוכחות ברשתות חברתיות שאתם חייבים לאמץ ב-2015

שנת 2015 כבר התחילה במלוא המרץ ומשווקים ובעלי אתרים, כמו תמיד, מחפשים כיצד לשפר את הנראות שלהם ולחזק את הקשר עם הלקוחות שלהם ברשתות החברתיות. אין ספק ש -2014 הייתה שנת השיווק בפייסבוק ובשאר הרשתות ונראה כי לא ניתן יהיה לצלוח את  2015 ללא יישום טיפים וטכניקות אשר יהוו עוגנים חשובים בפעילות השיווקית של עסקים באינטרנט.

על מנת לאפשר לכם להתמקד רק במה שחשוב (וסוד ההצלחה זה מיקוד כידוע), ריכזנו עבורכם בסדרה של שני מאמרים את הטיפים שלדעתנו הם החשובים ביותר כאשר ניגשים לנהל נוכחות עסקית במדיה החברתית. ממליצים לכם בחום לעבור על הסעיפים ולהתחיל ליישם:

 1. פרסמו דברים שלאנשים באמת אכפת מהם

נשמע כמו טיפ בנאלי אבל כשמגיעים לתקשורת בין אנשים ולהעברת מסרים לא צריך להתמקד במה שמעניין אתכם. על מנת להשיג את הקשב של הקורא ובעיקר את תשומת הלב והעניין שלו עליכם להעלות ולהתייחס לנושאים אשר מעניינים את הקוראים שלכם ושבאמת ובתמים אכפת להם. הרי לא חסרים נושאים שמעניינים את הקוראים שלכם. מותגים אשר יתעלמו מהנושאים אשר מעניינים את הקוראים שלהם ימצאו את עצמם פשוט נדחקים אל שולי התחרות (שגם ככה היא קשה) ואט אט נדחקים אל שולי הפיד של המשתמשים או אפילו מוסרים מרשימת העדכונים של העוקבים שלהם. בררו מה מעניין את הקוראים והלקוחות שלכם וספקו להם את זה בצורת תוכן והצעות שיגרמו להם לגלות את המינימום הנדרש- עניין. השאר כבר יבוא מעצמו היות ומדובר בנקודת פתיחה חיובית במיוחד.

2. העבירו מסרים פשוטים

שלמה גרוניך ניסח את זה בצורה הברורה ביותר "כולם רוצים שירים פשוטים, שירים בשני אקורדים". העבירו מסרים פשוטים וברורים לקוראים שלכם, אל תסבכו אותם עם דברים עמוקים מידי או מורכבים. טווח הקשב של הקורא הוא קצר מאד וכל מאמץ מצידו פשוט יגרום לו לנטוש את התוכן שלכם. כיתבו פשוט וחכם ובעיקר הקפידו לחזור על המסרים המרכזיים שלכם בצורה מעניינת אשר תוטמע אצל המשתמש מבלי "לנדנד" לו.

3. הציעו תחרויות שתואמת לרוח המותג שלכם

אנשים אוהבים תחרויות. מה עוד אנשים אוהבים? פרסים. אז דאגו לשלב את השניים בפעילות שמתאימה לאופי המותג שלכם. תחרויות אשר מנוהלות נכון עם קריאייטיב משובח יגרמו לקוראים שלכם לייצר תוכן בעצמם ולהעלות אותו לרשתות החברתיות בהם אתם פעילים ולגלות מעורבות פעילה. זיכרו שהמוטיבציות של האנשים בהקהילה שלכם שונים. חלקם מונעים מהצורך להפגין מיומנות או לקבל הכרה, חלק מעוניינים בפרס בלבד וחלק סתם משועממים….מפו את הצרכים וענו עליהם על מנת להשיג היענות מקסימלית.

 4. היו עקביים בשיתוף תוכן

הסיבה המרכזית לשיתוף תוכן ברשתות חברתיות היא פשוטה –להיות מעניין. לא כל החברות יכולות לעסוק בצורה שוטפת בcontent creation (יצירת תוכן) אלא מאמצות אסטרטגיית content curation אשר עיקרה איסוף תוכן ממקורות שונים והפצה שלו בפלטפורמות שונות. אסטרטגיית תוכן כזו תגרום למותג שלכם להיות מזוהה בעיניי הקוראים עם תוכן איכותי ורלבנטי וכמקור טוב לחזור אליו.

טיפ חשוב- רצוי לצרף אינפורמציה שלכם או תובנה משל עצמכם לתוכן שאתם מפיצים על מנת להפגין את שליטתכם בתחום ובתוכן אותם אתם מפיצים ולא סתם להיות צינור להפצת לינקים חסרי משמעות.

שיתוף תוכן גם מעיד על מעורבותכם בתעשייה בה אתם פועלים ומעידה על מעקב תכוף ויד על הדופק בכל הנוגע לחידושים בתחום הפעילות שלכם.

לסיכום, אימוץ של הטיפים האלו תהפוך את פעילות הסושיאל שלכם להרבה יותר אפקטיבית ב 2015 והם מהווים את ליבה של הפעילות העסקית ברשת החברתית. אמצו אותם על מנת להגביר את הנוכחות האפקטיבית שלכם וחכו לסדרת הטיפים הבאה.

כמו תמיד, לכל שאלה אנחנו כאן.