ב-21 לאפריל גוגל משנה (שוב) את חוקי המשחק


ב-21 לאפריל גוגל משנה (שוב) את חוקי המשחק

האם בקרוב לא ימצאו גם את האתר שלכם?

תעירו בעל אתר באמצע הלילה ותשאלו אותו מה הסיוט הכי גדול שלו. הוא יגיד לכם מתוך שינה :"שלא ימצאו אותי בגוגל". אם אתה לא שם, בתוצאות החיפוש הראשונות, אתה לא קיים. הכוח של גוגל כמנוע חיפוש כמעט מונופוליסטי הוא עצום ובעל השפעה ישירה על מיליוני עסקים בכל רחבי העולם. ועכשיו הוא משנה את חוקי המשחק ומכריח את כולם לשחק איתו.

גוגל משקללת את איכות התאמת האתרים למכשירים ניידים בתוצאות החיפוש וטורפת את הקלפים (שוב…) החל מה 21 לאפריל

החל מה-21 לאפריל גוגל מתחשב בתוצאות החיפוש האורגניות במכשירים הניידים בפרמטר שנקרא mobile friendliness אשר מעיד בתוצאות החיפוש על מידת התאמת האתר למכשירים ניידים. ושינוי מעין זה מצריך היערכות מתאימה.

האלגוריתם של גוגל והעסק שלך

אלגוריתם החיפוש של גוגל סודי בדיוק כמו הנוסחה של קוקה קולה. אולם, בניגוד לנוסחת "הזהב השחור", יש לאנשי מקצוע יותר ממושג טוב כיצד הוא פועל ומה על בעלי אתרים לעשות על מנת להתברג בצמרת המצעד של תוצאות החיפוש האורגניות . על מנת לשפר ולטייב את תוצאות החיפוש ולהפוך אותן ליותר ויותר רלבנטיות עבור הגולשים, גוגל מעדכנת מעת לעת את הדרך בה היא לא רק סורקת ומאנדקסת אלא גם את הדרך בה היא מציגה את תוצאות החיפוש. המשמעות- על בעלי אתרים ומשווקים באינטרנט לעקוב ולהיות עם אצבע על הדופק על מנת שלא להיפגע בדירוגים שלהם במנוע החיפוש הפופולארי. וכעת גוגל מודיעה על פרמטר חדש הקובע את דירוג האתרים והתצוגה שלהם בתוצאות החיפוש האורגנית בנייד – ההתאמה למכשירים ניידים.

רוב הגולשים מחפשים בסמארטפונים

מהפכת הטלפונים החכמים שינתה לא רק את הדרך בה אנחנו מתקשרים אלא בעיקר את הדרך בה אנחנו צורכים תוכן, מוצרים ושירותים. גם גוגל יודעת את זה. לראייה, הסטטיסטיקה מראה כי 75% מהמשתמשים מבצעים חיפוש ממכשירים ניידים. המסקנה- בעלי אתרים אשר אינם מציעים חוויית גלישה סבירה עד אופטימלית עבור מכשירים ניידים זמינים ל 25% בלבד מהלקוחות שלהם. גוגל הכריזה לאחרונה כי התאמת האתרים למכשירים ניידים הפך להיות פרמטר בדירוג האתרים בנייד וחלק אינטגרלי מתוצאות החיפוש. וזאת כבר סיבה מספיק טובה לבעלי אתרים לשקול ברצינות התאמה מלאה לפלטפורמות הניידות.

אתר ריספונסיבי או מותאם?

על מנת שאתר אינטרנט יוצג בצורה אופטימלית ונוחה לקריאה וניווט במסכים הקטנים ויתמוך באופציית המגע, ישנן שתי דרכים עיקריות על מנת לבצע התאמה של אתרים:

אתר ריספונסיבי : Responsive . אחת מה buzz words הבולטות בשנים האחרונות בכל הנוגע לבניית אתרים. Responsive פירושו שתצוגת האתר "מגיבה" לגודל המסך בה היא מוצגת ומתאימה את עצמה באופן אוטומטי. האתרים החדשים אשר נבנים כיום, במיוחד אילו אשר עושים שימוש במערכות קוד פתוח כמו WordPress או פלטפורמות מקבילות , בד"כ מאפשרות התאמה ריספונסיבית .פיתוח מסוג זה הוא פתרון מצוין עבור אתרי תדמית ואתרי מסחר אלקטרוני עד סדר גודל בינוני. מדובר בפתרון נוח וקל לשימוש אשר אינו מצריך ידע טכני מורכב והטמעתו שקופה למשתמש.

אתר מותאם : דרך נוספת להתאים אתר אינטרנט למכשירים ניידים הוא לפתח מראש גרסאות ייעודיות. הכוונה, גרסת גודל אחת של האתר למחשבים נייחים, גרסה אחרת לגדלי מסכים קטנים יותר ואחת לגודל ביניים לטאבלטים. מטבע הדברים מדובר בפיתוח יקר יותר ומורכב יותר אבל מבחינת איכות ההתאמה מדובר בפתרון שיותר מותאם אישית .

 יש לכם אתר ישן? יש פתרון

הנתונים העגומים על מצב התאמת האתרים למכשירים ניידים בארץ אינם מבשרים טובות. למעשה, מרבית האתרים אינם נגישים למכשירים ניידים ואתרים רבים אשר בנויים על גבי מערכות מיושנות מציעים לגולשים בהם חווית גלישה ירודה על גבול הבלתי אפשרית. אותם אתרים לבטח ייפגע מעמדם בתוצאות החיפוש האורגניות עם כניסת מערך הדירוג החדש של גוגל.

אולם, גם לאתרים מעין אלה ישנו פתרון. הפתרון הראשוני העולה לראש הוא כמובן בניית אתר אינטרנט חדש וריספונסיבי. זהו כמובן הפתרון הרצוי אך ישנה עלות בצידו אשר לא כל עסק מוכן לה.

מצד שני, ישנם שירותים היום אשר זיהו את הצורך ונותנים מענה לכל בעלי האתרים בהתאמתם למכשירים ניידים. על מנת לבדוק את התאמת האתר שלכם ניתן להיכנס לקישור הבא ולהזין את כתובת האתר שלכם.

כתובת נפרדת לאתר נייד או אותה כתובת

אחת מההחלטות שעל בעלי אתרים לקבל הוא לגבי כתובת אתר האינטרנט הנייד שלהם ( דומיין). לדבר, מטבע הדברים, יש השלכה על איכות הקידום ואפשרות לקיים מערכת קידום נפרדת לאתר האינטרנט הנייד של העסק. כיום כבר ניתן לראות אתרים ייעודיים למכשירים ניידים אשר מתגאים בקידומות m. לפני הדומיין, מה שמעיד על גרסת אתר נפרדת וייעודית. זהו כמובן פתרון מצוין אולם, כמו בכל תחום, יש לו השלכות תפעוליות וכלכליות ולא מתאים לכל בעל עסק.

גוגל, כמי שמובילה את המהפכה לצד ענקיות כמו סמסונג ואפל, מציעה לבעלי אתרים כלי פשוט לבדיקת ה mobile friendliness של האתר שלהם. על מנת להשתמש בה יש להזין את כתובת הדומיין של האתר ולקבל חיווי על טיב ההתאמה שלו. את הבדיקה ניתן לבצע בקישור הבא – בדיקת התאמה למובייל.

בנוסף, גוגל מציעה גם מדריך עם המלצות והנחיות מצידה כיצד יש להתאים את האתר. ניתן לבדוק אותו בקישור הבא : guide to mobile friendly sites

השתלטות המכשירים הניידים על חיינו הפרטיים והעסקיים עולה שלב החל מה 21 לאפריל עקב השינוי. עסקים רבים אשר אינם ערוכים לו עשויים למצוא עצמם נפגעים כתוצאה ממנו וכתוצאה משימוש בשיטות קידום מיושנות אשר עם הזמן הופכות לפחות רלבנטיות. גוגל, בדרכה, כבר תאלץ אותם להתאים את עצמם לעידן המכשירים החכמים.