עשרה דברים שחשוב (מאד) לדעת לפני שבוחרים חברת קידום אתרים


חברת קידום אתרים

כוווולם מחפשים היום חברת קידום אתרים כדי לקדם את שם העסק שלהם בגוגל ובמנועי חיפוש נוספים. במקביל, קיימות בשוק מאות חברות קידום אתרים, כמו גם פרילנסרים יחידים המבצעים את הקידום ואת שאר השירותים הנלווים אליו. אז איך אפשר לדעת למי כדאי לפנות ומה צריך לחפש כאשר מחפשים חברת קידום אתרים? טוב ששאלתם, בדיוק לשם כך התכנסנו כאן היום

הנה 10 טיפים שיענו לכם בדיוק על כל מה שאתם צריכים לדעת כיצד לבחור את חברת קידום אתרים הבאה שלכם מבלי להתאכזב:

1. הבטחות, הבטחות… לא תמיד הן מתקיימות

כמו בתחומים רבים, גם בתחום הקידום אין שום אפשרות להבטיח במאת האחוזים את מיקום האתר שלך בתוצאות החיפוש, הן באזור הקידום האורגני והן באזור הממומן. חברות קידום אתרים המבטיחות לך מקום ראשון בקידום האורגני ומקום ראשון קבוע בקידום הממומן, מבטיחות לך דברים שגוגל והמערכת שלו אינם יכולים או חייבים או רוצים לקיים. מה מניע את אותן חברות קידום אתרים להבטיח לך דברים כאלה? – הרצון לפתות אותך, כמובן. מבטיחים לך הרים וגבעות? סביר להניח שאפילו תלולית עפר קטנה לא תצא מזה בטווח הרחוק…

2. אל תתפתו למחיר נמוך מדי

קידום אתרים היא עבודה למקצוענים. על מנת לקדם את האתר שלך ואת המותג שלך יש להכין תוכנית מדויקת, לעקוב עם היד על הדופק על אופן הביצוע שלה, לשנות דברים במהלך הקמפיין, להוסיף מילים, להוריד מילים… חברת קידום אתרים המבטיחה לך את כל המקצועיות הזאת ב-650 ש"ח לחודש במשך שנה או בכל מחיר דמיוני אחר, כנראה לא תעבוד ממש עם היד על הדופק עבורך. התוצאה תהיה, כפי הנראה, קמפיין אחד ראשוני ו… וזהו. לכל יתר השנה. גם כאן, מטרת המחיר הנמוך היא למשוך כמה שיותר לקוחות, מבלי שיש לאותן חברות קידום אתרים את הכלים לטפל בלקוחות באופן מקצועי ומסודר.

3. 1+1 זה לא תמיד 2

חברות קידום אתרים רבות בשוק מבטיחות סל של מוצרים – בניית אתר פלוס קידום, בניית אתר סלולרי פלוס קידום, וכיו"ב. בניית אתרים וקידום אתרים אלה הם שני מקצועות שונים בתכלית, ואל לך להתבלבל ביניהם. בדוק היטב את החברה; אם היא אכן גדולה ויש בה מספר מחלקות מובחנות ושלל אנשי המקצוע הנדרשים (מתכנתים, מפתחים, מעצבים, כותבים ומקדמים) – הרי שהיא אכן יכולה לספק את ההבטחה לסל המוצרים השלם. אולם, חברות רבות אינן מתנהלות ככה ומומלץ לבדוק אותן היטב.

4. הגודל כן קובע

בכל תחומי העיסוק באינטנרט, יש מספר גדול של פרילנסרים אשר עובדים מהבית. על אחת כמה וכמה בתחום הקידום. לעתים, פרילנסר כזה יכול לספק בעל עסק קטן מאד, אשר עושה את צעדיו הראשונים בתחום. אולם לעסקים גדולים ויציבים, מוטב להתחבר לחברה גדולה ויציבה, אשר ברשותה מערכות תוכן ופרסום מתקדמות, ראייה ארוכת טווח, ניסיון בעבודה מול מגוון של לקוחות ומערכות וכן הלאה.

5. לא דופקים ת'מערכת

בהמשך ישיר לטיפ מס' 4, חלק חשוב מאד בשירות שאתה הולך לקבל הוא מעטפת שירות ואבטחת איכות על ידי מערכת שתדע לבצע אופטימיזציה של הנתונים בקמפיין הקידום. מומלץ לבדוק כי אכן לחברת קידום אתרים איתה אתה הולך לעבוד קיימות מערכות בקרה ומיחשוב מתקדמות לביצועים אופטימליים. אם לא – יש סיכוי שאתה עלול ליפול בין הכיסאות.

6. לא דופקים את המערכת 2

מערכת נוספת שחשוב מאד לוודא כי היא קיימת אצל חברת הקידום היא מערכת CRM מתקדמת. מערכת CRM היא מערכת ניהול לקוחות ושימוש בה בקשר עם הלקוח, מונע טעויות אנוש מצערות שעשויות לחבל לך בקמפיין כולו או, חלילה, במוניטין של המותג שלך.

7. יש המלצות?

לפני שאתה בוחר חברת קידום, חפש המלצות בקרב חברים, קולגות, או ברחבי הרשת. חפש המלצות והוכחות להצלחה בקרב זירות תחרותיות כמו זאת שלך ונסה להגיע לחברה אשר עונה על הצרכים שלך באופן המדוייק ביותר ויש לה את הוכחות ההצלחה המרשימות ביותר.אם הם עשו את זה כמו שצריך עבור אחרים עם הצלחות משמעותיות מוכחות ישנו סיכוי סביר שיעשו את זה כמו שצריך גם עבורך.

8. לא חתונה, אבל בטח לא סטוץ

בעשור האחרון, קידום באינטרנט הפך למקצוע לכל דבר, והשירות הניתן הלך וגדל מקמפיין קצר טווח לתכנון שנתי או לטווח רחוק אף יותר. לפיכך, בבואך לבחור חברת קידום, חשוב עליה כגורם משמעותי בחייך העסקיים, ולא כעל משהו קצר וזמני. עליך לתת אמון בחברת קידום אתרים, לבטוח בה ובכלל – לדאוג שתהיה לך כימיה טובה עם החברה בכללותה כמו גם עם מנהל התיק שלך (ובאותו עניין -בדוק שיש לך מנהל תיק לקוח, כזה שמכיר אותך ואת העסק שלך לעומק).

9. איפה הכסף??

כמו בתחומים רבים נוספים, גם כאן תוכל לזהות דפוסי תשלום שמתאימים לך מחד ומעידים על אופי חברת קידום אתרים מאידך; חברה אשר מפצירה בך לשלם את הסכום כולו בתחילת השנה, ניתן רק לדמיין מה תעשה עם המותג שלך בסוף השנה… ודא כי מדיניות התשלום מתאימה לאופי ולגודל העסק שלך, וכי היא עומדת בקנה אחד עם קצב העבודה ותוצאותיה. כל דבר בעיתו.

10. על לשון המאזניים

הטיפ המסכם הוא זה אשר בוודאי מלווה אותך בכל מהלך רכישה כזה או אחר: שיקולי עלות – תועלת. האם אתה מחפש מחיר נמוך ועבודה קצרת מועד וראות, או האם אתה מחפש מחיר סביר אשר יאפשר לך להגיע לביצועים טובים בתהליך הקידום. האם אתה מחפש משהו נקודתי וקטן או האם אתה מחפש שירות ארוך טווח ושותפות בהיבט השיווקי של העסק שלך.

את התוצאות של עבודה עם חברת קידום אתרים מקצועית תוכלו לראות לא בשורה התחתונה אלא דווקא בשורה עליונה של עמוד תוצאות החיפוש בגוגל. כעת, אתה מצויד בעשרה הדברים החשובים ביותר אותם יש לבדוק אצל חברות קידום אתרים. בהצלחה!