הכן אתרך ל-2016: מה צפוי לנו השנה בתחום הקידום האורגני?


קידום אורגני ב-2016

2015 מתקרבת לקצה, והגיע הזמן להביט קדימה אל 2016 ולהתכונן בהתאם. כמו תמיד, השטח גועש ומבעבע בשינויים, וגם גוגל דואגת שנישאר ערניים ודרוכים. לפניכם כמה מהטרנדים העיקריים שצפויים להוביל את תחום ה-SEO ב-2016 – קראו בעיון והגיעו לשנה החדשה כשאתם מוכנים לפעולה.

דגש על אופטימיזציה למובייל

מוקדם יותר השנה הוכרז רשמית כי כמות החיפושים האינטרנטיים שנעשו דרך מכשירי מובייל עלתה על זו של החיפושים שנעשו ממחשבים נייחים, ויחד עם עדכון ה"מוביילגדון" של גוגל באפריל 2015 לא נותר מקום לספק כי המובייל והדסקטופ הם כעת שווי ערך בכל הנוגע לקידום אתרים. השינוי הזה ממשיך בעוז אל תוך 2016, וחלק מהמומחים אף צופים כי בתוך 5 שנים המחשבים הנייחים יישכחו מאחור בזמן שהמובייל יקבל את החלק המכריע של הטראפיק.

התאמה לחיפוש קולי

השימוש בעוזרים אישיים דיגיטליים דוגמת Google Now, סירי וקורטנה נמצא במגמת עליה חדה, ויותר ויותר משתמשים בוחרים חיפוש קולי על פני הקלדה כדי לקבל תוצאות במהירות. הסימנים מראים כי מגמה זו עומדת להימשך ולהתעצם ב-2016, ואלגוריתם יונק הדבש ((hummingbird של גוגל עובד כבר בימים אלה על מנת לתת מענה מדויק יותר לחיפושים קוליים, המבוססים על שפת דיבור ולא על שפה כתובה.

שינוי במעמד התוכן החברתי

שיתוף פעולה בין גוגל לבין טוויטר ופייסבוק עומד להשפיע על תוצאות החיפוש שנקבל במכשירים הניידים שלנו, ובקרוב נראה בהן יותר מהפוסטים המתפרסמים בשתי הרשתות החברתיות הגדולות. פלטפורמות נוספות יאונדקסו גם הן בצורה אינטנסיבית יותר במהלך 2016, והגבול בין תוכן אתרים לתוכן חברתי יטשטש- לפחות מנקודת המבט של מקדמי האתרים.

אופטימיזציית האפסטור בעליה

הזינוק בגלישה דרך מכשירי מובייל הוביל באופן טבעי גם לשימוש מוגבר באפליקציות, ואינספור חברות עומלות בימים אלה על פיתוח שלל אפליקציות חדשות שימשיכו להציף את השוק העולה על גדותיו כבר עכשיו. אלה שירצו להתבלט על פני המתחרים בתוך השטף הגדול יצטרכו למהר ולבסס אסטרטגיות של אופטימיזציה לחנויות אפליקציות (App Store Optimisation ,ASO), זאת בנוסף לניהול ההיבטים הטכניים של האפליקציה על מנת להבטיח שדפיה יופיעו בתוצאות מנועי החיפוש.

עדכון פינגווין בזמן אמת

נציג גוגל הכריז לאחרונה שעדכון פינגווין הבא מתוכנן לצאת לפני סוף 2015, והוסיף גם כי הפעם מדובר בעדכון בזמן אמת. עדכון פינגווין המקורי נוצר על מנת לנתח את רמת האיכות של אתרים ביחס לקריטריונים של גוגל, לתגמל את האתרים שעומדים בקריטריונים ולהעניש את אותם אתרים שהשתמשו בשיטות Black Hat על מנת לפלס את דרכם מעלה בתוצאות החיפוש. עדכון בזמן אמת משמעו מצד אחד כי אותם אתרים שנענשו בעבר ויתקנו את דרכיהם יוכלו לשפר את מיקומם במהירות, ומהצד השני שגם העונשים יונחתו מהר יותר על אותם אלה שאינם עומדים בכללים מכל סיבה שהיא קידום אתרים.

בזמן שבתחומים מסוימים נראה המשך של מגמות קיימות, תחומים אחרים יאתגרו אותנו ונצטרך להצטייד בידע ובכלים חדשים כדי להישאר בעניינים. נראה כי המעבר המאסיבי למובייל הוא זה שנמצא בבסיסם של רוב השינויים הצפויים – ויש הרבה מהם, והוא גם שישפיע על מהלכי קידום אתרים של המומחים בתחום.