איך תגרמו לאינסטגרם לשווק את העסק


אינסטגרם

הכל לכדי תמונה אימפרסיוניסטית (או: איך תגרמו לאינסטגרם לשווק את העסק שלכם על הצד בטוב ביותר)

שיווק באינסטגרם, יש חיה כזאת? הלא האינסטגרם היא רשת חברתית של תמונות, ואנחנו רגילים לשווק את עצמנו בטקסט…או בכל אופן ככה התרגלנו. אז מתברר שכן,יש. אם להסתמך על האמרה הידועה ש"תמונה שווה יותר מאלף מילים" הרי שאינסטגרם יכולה להיות זרוע שיווקית ששווה מאות אלפי מילים בקליק.

לפני שמתחילים לפעול ברשת החברתית הזו צריך לזכור  שלאינסטגרם חוקים משלו. מאמצי השיווק שלכם בו יצטרכו להיות שונים בתכלית ממאמצי השיווק שלכם בכל רשת או ערוץ אחר.נכון, אתם כבר משקיעים לא מעט זמן ומאמצים בגוגל ובפייסבוק אולם אינסטגרם בהחלט יכולה להיות זירה שונה ומרתקת על מנת לייצר תקשורת עם ההלקוחות של המותג שלכם.

חשוב לזכור שהאינסטגרם היא רשת כייפית. הרוב המוחלט של הגולשים נכנסים לאינסטגרם לשם הנאה צרופה, להעלות תמונות או לראות תמונות של אחרים. הם לא מצפים לקבל שם פרסום נטו או מאמצי שיווק כבירים. למעשה, זה בדיוק ההיפך ממה שהם מצפים למצוא שם. האינסטגרם אמור לשקף משהו אישי, מעין "הבזקים" מהיום יום של מותגים, הצצה אל מאחורי הקלעים של חיי המותג, הם רוצים את החלק הכייפי והלא שיווקי שלו, את הפן האישי שלו.

תחשבו לרגע על הפקות של סרטים וסדרות טלוויזיה. אחד מנכסי התוכן היותר מעניינים שהם מעלים ליוטיוב הם סרטוני "מאחורי הקלעים" ו"פספוסים". את התוכן "האמיתי" הצופים כבר יראו בפלטפורמות המתאימות, באינטרנט הם יתחברו בצורה אישית יותר אל המותג. הכנסו לאינסטגרם ועיקבו אחרי שחקנים וזמרים מפורסמים. בסוף היום, גם הם מותג. הם מעלים תמונות אישיות מחיי היומיום שלהם, עייפים אחרי יום צילומים ארוך או סתם בארוחת ערב עם חברים. הם נותנים למעריצים שלהם את זווית אישית על החיים שלהם.

אם כן, אינסטגרם הוא כלי שיווקי אולם לא מתאים לכל עסק. לא כל עסק ערוך לשווק מבלי לשווק. לא כל עסק ערוך להעביר מסרים לא מכירתיים כחלק מפעילות השיווק שלו. לכן, לפני שאתם שולפים את הסמארטפון ומדליקים את המצלמה חישבו האם אינסטגרם מתאימה לכם.

החלטתם שכן? מצויין, ממשיכים

כמו ש"ברומא היה רומאי", כך באינסטגרם עליכם לחשוב ולהיראות כמשתמשי אינסטגרם, גם אם אתם שם על מנת לקדם את העסק או את המותג שלכם.

אז מהם החוקים החשובים ביותר לשיווק באינסטגרם? ריכזנו עבורכם את השבעה שלדעתנו שווה להתמקד בהם.

הבינו את השונות של הכלי

אם אתם רוצים לייצר כמות גדולה של עוקבים ולהגדיל משמעותית את החשיפה למותג שלכם, עליכם "לתקוף" את הרשת ממקום אחר. להבין מה יכול להיראות הכי טוב בתחום העיסוק שלכם. יש עסקים שמצטלמים יפה באופן טבעי (אוכל, איפור, אופנה…), אך גם אם העסק שלך מספק שירותי הכנה לבגרות, לדוגמה – עליך לחשוב מהו הפן הרגשי / ויזואלי הטוב ביותר לעסק. אלה יכולים להיות בני נוער מאושרים, סביבת לימודים מלאת השראה, עזרי הוראה ייחודיים מזווית מעניינת וכדומה. דבר נוסף וחשוב לא פחות, הוא להכיר את הרשת על בורייה, את הכפתורים והשימושים השונים שניתן לעשות בה. פתחו לעצמכם פרופיל והתחילו "לשחק" עם האופציות השונות עוד בטרם הפרסום.

צרו לעצמכם אלמנט זכיר ועקבי

כמו בכל תחום, גם באינסטגרם עליכם לייצר בידול אל מול עסקים דומים הפעילים ברשת. אם, למשל, אתם בעלי עסק לתמיכה טכנית, לכאורה אין לכם שום זווית מעניינת או ייחודית להראות באינסטגרם… אך אם תקחו חפץ משעשע מתחום אחר (ביצה מצויירת, לצורך העניין) ותצלמו אותו בזוויות שונות ובתקריבים שונים ליד רכיבי מחשב שונים – כבר תרוויחו סיפור מעניין שאין למתחרים שלכם, זכיר וכזה שבא לעקוב אחריו.

הפעילו את העוקבים שלכם

לאחר זמן מה, בו תבינו כיצד עובדת הרשת, יגיע הזמן בו העסק שלכם יצטרך לתת משהו בחזרה לעוקבים שלו. רשתות בגדים, למשל מפעילות מבצעים בהם הגולשים מוזמנים להצטלם בתאי ההלבשה ולתייג את הרשת וכך לזכות בבגד במתנה. מקומות נופש רבים פועלים בצורה דומה. גם בעסק שלכם, ולא חשוב מהו תחום העיסוק שלו, תוכלו לנצל את היחסים עם הגולשים למבצע הדדי שכזה – הם יצטלמו במסגרת עולם הערכים שתתוו להם ואתם תרוויחו חשיפה אדירה. אם נחזור לעולם התמיכה הטכנית לשם הדוגמה, תוכלו לבקש מהעוקבים שלכם לצלם דברים שלדעתם דורשים תיקון בעולם… כך, תשדרו ערכים של "כל יכולים" ותרחיבו את מעגל הדיון והעוקבים אחריכם. בסופו של דבר, ההטבה אותה יקבלו הזוכים תהיה ישירות מן העסק שלכם, אבל על הדרך תרוויחו הרבה נקודות.

הכניסו את העוקבים אל תוככי העסק

כל עסק באשר הוא רוצה לשדר אמינות אל מול הלקוח, ואמינות, משמעותה "להסתכל בעיניים" ללקוח. בין תמונות ההשראה והפילטרים, תנו לעוקבים שלכם הצצה לחיי היומיום של העסק, לעובדים בו, לתחומי העניין שלהם, לפינת הקפה… תנו לעוקבים הרגשה שהם מכירים אתכם בצורה אינטימית יותר, דבר שיעלה את רמת האמון שלהם בכם, ומכאן – את רמת הנאמנות.

הכלילו את האינסטגרם בתכנון השיווקי של העסק

נכון, האינסטגרם לא מקדם מכירות, אך יש לו חלק מהותי בתמיכה התדמיתית למותג ובהבאת לידים איכותיים. שלבו לינקים רלוונטיים בפרופיל שלכם, יצרו עמודי נחיתה ייעודיים לעוקבים המגיעים מתמונה שהעלתם, נתבו את הטראפיק מהרשת ישירות לאתר, לבלוג ו/או לעמוד הפייסבוק שלכם. כך תגדילו את מעגלי התפוצה שלכם, את החשיפה למותג ולפעילויות השיווק השונות שלכם.

צרו לעצמכם מראה מזוהה ואחיד

אחד החוקים הראשונים של מיתוג הוא נראות וזהות אחידה בכל מקום. על מנת שתהיו מזוהים גם באינסטגרם ביחרו לעצמכם פילטר אחד שבו תשתמשו לאורך כל הדרך. צרו לעצמכם מראה שמזוהה אתכם ומייצג אתכם בצורה הטובה והאחידה ביותר.

שתפו, שתפו, שתפו

כשאתם מעלים תמונה לאינסטגרם אתם יכולים לבחור היכן עוד היא תתפרסם. וכאן, כמו בשיווק, כל המרבה הרי זה משובח. הפיצו בצורה אוטומטית את התמונות שלכם גם ברשתות אחרות על מנת להשיג חשיפה מקסימלית. רוצים למשוך יותר עוקבים לאינסטגרם? אל תשתפו. הפנו את הלקוחות לאינסטגרם לצפייה בתכנים בלעדיים. פשוט בחרו את האסטרטגיה המתאימה לכם.

לא לשכוח את הכותרת

נכון שאינסטגרם היא מדיה ויזואלית אבל כותרת קצרה,מושכת ואטרקטיבית לא פחות חשובה. השקיעו מחשבה בכותרות של התמונות שלכם על מנת לייצר עניין ולהשלים אינפורמציה. היו מקוריים, מעניינים, מצחיקים, שנונים או מפתיעים. בכל אופן,באנו הנה כדי ליהנות.

והכי חשוב: תהנו מהתהליך. האינסטגרם, כאמור, הוא זירה כייפית להיות בה, גם למותגים ולעסקים ואם תנוהל על ידכם בצורה נכונה היא עשויה להתגלות כזירה שיווקית אפקטיבית עבורכם.

יש לכם שאלות? רוצים לדעת יותר איך לשלב את אינסטגרם במערכת השיווקית שלכם? דברו איתנו.

המשיכו לקרוא את המאמר הבא בנושא: תמונה תמונה שעל הקיר, איך הופכים אותך לפרסום אפקטיבי באינסטגרם?