חדשות השיווק באינטרנט – 24/05/16


 

 

היי, שלום לכולם; אני יואב, מנכ"ל חברת SEONE – קידום ושיווק אתרים. כאנשי מקצוע אנחנו נחשפים כל יום לשינויים בתחום שלא תמיד הלקוחות מודעים להם. לכן החלטנו לספר לכם אחת לחודש מקבץ קצר של המגמות והחדשות האחרונות על מנת שתשארו מעודכנים גם כן. אני גאה לפתוח את סדרת הסרטונים החדשה שלנו, בה נציג את המגמות והחדשות האחרונות שכל משווק באינטרנט צריך לדעת עליהן.
הידיעה הראשונה וההמרעישה איתה אני רוצה לפתוח היום, היא ההחלטה של גוגל להפסיק עם הצפת המודעות בצד מסך החיפוש. מכירים את המודעות שנמצאות בצד עמוד תוצאות החיפוש? אז תתחילו להפרד מהן כי גוגל קיבלה החלטה לנקות את עמוד תוצאות החיפוש שלה.

 

מסתבר, כי בשש השנים האחרונות בדקה גוגל את הביצועים של כלל המודעות בעמודי תוצאות החיפוש שלה, ומצאה כי המודעות בצד אינן אפקטיביות. לעומתן, המודעות הממומנות בראש עמוד החיפוש, תמשכנה להופיע, וכתגבור, לשאלות חיפוש פופולריות במיוחד, גוגל מוסיפה עוד מודעה ממומנת אחת, כך שאנחנו נראה ארבע מודעות ממומנות בראש דף התוצאות.

 

ההחלטה הזאת של גוגל היא לא פחות ממהפכנית; היא גם הולכת לשנות את מבני הרווח של החברה, אבל גם, ובעיקר – הופכת את חוויית הגלישה במובייל ובמחשב לכמעט זהה, וזה מה שבעצם חשוב לנו, הגולשים.

 

ובמעבר לא כל כך חד נעבור לעדכון האחרון של גוגל. היות וגוגל סימנה את הגלישה והחיפוש במכשירים ניידים כזירה מרכזית בה היא מתמקדת, בשנה שעברה היא הכריזה כי אתרים אשר לא יציעו לגולשים חוויה טובה גם במכשירים ניידים ירדו בדירוג החיפוש. גוגל נתנה זמן לבעלי אתרים להשתפר ולשפר את חווית הגלישה שלהם בפלטפורמות ניידות והכריזה כי במאי הקרוב תתחיל השפעה ניכרת על אתרים שבחרו שלא לעשות את הצעד המתבקש ולהתאים את האתרים שלהם. זוהי ידיעה חשובה מאד ואנחנו ממליצים בחום לטפל בנושא- בין אם להתאים את האתר הקיים או לבנות אתר חדש וריספונסיבי.

על מנת לעזור לבעלי אתרים להבין את מצבם גוגל פיתחה כלי אשר בודק את איכות התאמת האתרים למכשירים ניידים ,ה- Mobile friendly test. מדובר בכלי פשוט ונוח, בו כל אחד יכול להקליד שם של אתר ולראות מה מידת התאמתו לנייד. המלצה שלנו -אם קיבלתם ציון נמוך טפלו בנושא כמה שיותר מהר.

 

 

לסיום, אני רוצה לפרגן לפיתוח ישראלי, לכלי שנקרא KOL-YOM. הכלי החדש מאפשר לבעלי אתרים להזין את מילות המפתח אותם הם מקדמים ולבדוק את הביצועים שלהם, האם הם עולות במדד של גוגל או יורדות ולפעול בהתאם.

יתרון ייחודי של כל יום הוא שמרגע שמוסיפים מילת מפתח חדשה לחשבון משתמש מסוים, המערכת עוקבת אחר המילה הזו עבור כל האתרים, ולא רק עבור האתרים שאחריהם מתבצע מעקב באותו רגע.
זהו יתרון משמעותי שרובם המכריע של הכלים המתחרים אינם מציעים והחלק הטוב? הוא בחינם.

 

זהו, עד כאן להיום; נהיה כאן בסרטון הבא עם חדשות נוספות מעולם השיווק.כמו תמיד – אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה או בעיה.