הקיץ החם של גוגל – 4 עדכונים טריים מהחודש האחרון


הקיץ החם של גוגל – 4 עדכונים טריים מהחודש האחרון

אוגוסט 2016 היה חודש עמוס בעדכונים מבית גוגל, כשהבולט מביניהם הוא כנראה השינוי במתכנן מילות המפתח, שהתקבל בביקורת מצד קהילת מקדמי האתרים. אז מה חדש בגוגל? המשיכו לקרוא כדי לגלות.

העדכון ל-Tool  Keyword Planner שמעצבן את כולם

מתכנן מילות המפתח של גוגל הוא כלי חיוני בארגז של כל מקדם אתרים, ואין מי שמבצע מחקר מילות מפתח בלעדיו. ענקית החיפוש צמצמה החודש את הגישה לנתונים יקרי הערך שמציע הכלי עבור מי שאין לו קמפיין אדוורדס פעיל וכן עבור מי שהוגדרו על ידי החברה כבעלי "הוצאה חודשית נמוכה יותר" (lower monthly spend), מה שעורר גל של תגובות זועמות מצד קהילת מקדמי האתרים.

מעתה ואילך, נפחי החיפוש יוצגו בפני אותם משתמשים כטווחים ולא כמספרים מדויקים, ולא זאת בלבד אלא שמדובר בטווחים גדולים למדי, כגון 100-100K ו-100K–1M. בתגובה לתרעומת שהביעה קהילת מקדמי האתרים בנושא, הסבירה גוגל כי מטרת המהלך היא למנוע מבוטים וגורמי צד שלישי מלנצל את שירותיו של הכלי, ועדיין – רבים תוהים כיצד הגבלה של חשבונות בעלי מה שהוגדר במעורפל כ"הוצאה חודשית נמוכה" משרתת את המטרה הזו.

בישראל, חלק מהמשתמשים דיווחו כי הם רואים את הנתונים כרגיל, אך יש כאלו שכבר רואים את הטווחים, וסביר להניח שמדובר במגמה שעתידה להתפשט.

גרסת דמו לגוגל אנליטיקס

שירות חיוני נוסף מבית גוגל שזכה לעדכון החודש הוא גוגל אנליטיקס, שמציע כעת חשבון דמו המאפשר להתנסות בשימוש במערכת על רכיביה הרבים והשונים, לפני שקופצים למים ומקימים חשבון אמיתי עבור העסק.

המקור לנתונים בחשבון הדמו הוא חנות המרצ'נדייז של גוגל, אתר E-commerce שמוכר מיני מוצרים שמעוטרים בלוגו הצבעוני של החברה. בין השאר, ניתן לראות בחשבון נתונים כגון המקור של הטראפיק לאתר (אורגני וממומן), נתונים על התנהגות משתמשים באתר וכן כאלה על עסקאות שנעשות בחנות. הכניסה לחשבון הדמו נמצאת בקישור הזה.

AMP לכולם

AMP או Accelerated Mobile Pages הוא פרויקט שנתמך על ידי גוגל ומטרתו לשדרג את חוויית הגלישה במובייל על ידי שיפור מהירות הטעינה של אתרים. בפועל, מדובר בגרסה נפרדת ורזה יותר של עמודים באתר, שמוגשת למשתמשים ישירות מהשרתים של גוגל (כאשר הם מגיעים אליה דרך מנוע החיפוש).

השילוב של שני הגורמים הללו אכן מקפיץ את מהירות הטעינה משמעותית, אלא שעד כה עמודי AMP תמכו רק בתוכן שהופיע בחלק ה-‘Top Stories’ של תוצאות החיפוש של גוגל במובייל. החודש הודיעו גוגל כי הם מתכננים עדכון ל-AMP כך שיתמוך בכל אתר שמופיע בתוצאות החיפוש, בלי קשר לסוג התוכן – מה שהופך את המאמץ של הטמעת AMP לכדאי ומשתלם הרבה יותר מכפי שהיה עד כה.

ממשיכים להתיידד עם המובייל

לסיום, גוגל מציגה החודש שני עדכוני מובייל מעניינים: הראשון הוא ההכרזה כי החל בינואר 2017, אתרי אינטרנט שיעשו שימוש בחלונות ביניים ( (interstitialsבחיפוש במובייל יפגעו בדירוג האתר בתוצאות החיפוש.

חלונות ביניים הם אותם חלונות קופצים שמכסים את המסך חלקית או לגמרי, וצריך לסגור אותם לפני שאפשר לצפות בעמוד אליו התכוונתם להגיע. העדכון הזה נועד כמובן להניא בעלי אתרים מלהעמיס תכנים ופרסומות נוספים על משתמשי המובייל בדרך זו.

בנוסף, תווית ה-"mobile friendly" שהתרגלנו לראות בשנתיים האחרונות בעמודי תוצאות החיפוש תוסר בקרוב. התווית נועדה לעזור למשתמשים לזהות עמודים שמספקים חוויית משתמש טובה במובייל, ואתרים שנמצאו זכאים לה אף קיבלו יתרון קל בדירוג על פני כאלה שלא.

נכון להיום, לא פחות מ-85% מהאתרים עונים לקריטריונים הדרושים להגדרתם כידידותיים למובייל, ולכן, על מנת "לנקות" את תצוגת תוצאות החיפוש, התווית תוסר באופן גורף. יחד עם זאת, מבקשים בגוגל להבהיר כי ידידותיות האתר למובייל ממשיכה להיות פקטור לדירוג כבעבר.

 

זה הכל להפעם, נתראה בעדכון הבא!