פייסבוק מציגה: ממודעה בפיד – לצ'אט במסנג'ר


פייסבוק מציגה: ממודעה בפיד – לצ'אט במסנג'ר

פייסבוק השיקה החודש פיצ'ר חדש, המאפשר למפרסמים לקשר בין מודעות הניוז-פיד שלהם לבין צ'אטים במסנג'ר. משתמש שיקליק על מודעה מהסוג החדש יועבר ישירות למסנג'ר של פייסבוק, שם יוכל לתקשר ישירות עם העסק המפרסם באמצעות בוט ולקבל מידע ושירותים מותאמים אישית.
פיצ'ר זה הוא נדבך נוסף באסטרטגיית המסנג'ר המתפתחת של פייסבוק, שעשתה צעד משמעותי קדימה בחודש אפריל השנה עם השקת פלטפורמת הבוטים של הרשת החברתית.
הבוטים הם למעשה נציגים אוטומטיים שפעילים בתוך המסנג'ר, ויכולים להגיב לפניות של משתמשים ולאפשר להם לבצע מגוון של פעולות כגון הזמנת מקומות, צפיה במוצרים ובהזמנות אי-קומרס ועוד.
המטרה המוצהרת של פייסבוק היא להפוך את המסנג'ר בהדרגה לפלטפורמה רב-תכליתית, דרכה מותגים יכולים לתקשר עם משתמשים לאורך כל שלבי תהליך הקניה, כולל הרכישה עצמה והמעקב אחריה.
לפחות נכון לעכשיו, מותגים יכולים לשלוח הודעות ממומנות במסנג'ר רק למשתמשים שפתחו עמם באינטראקציה בעבר, כך שפורמט המודעות החדש הוא אמצעי עבור מותגים למשוך משתמשים ליצור עמם את החיבור הראשוני הזה, שבעקבותיו יוכלו להמשיך ולפתח עמם התקשרות רציפה בעזרת הודעות מסנג'ר.
דייויד מרכוס, ראש מחלקת המסרים המיידיים של פייסבוק, אומר כי האפשרות לפתוח בשרשור קבוע של הודעות, שניתן לחזור אליו בכל פעם מחדש עם חדשות ועדכונים, יעזור למותגים ליצור מערכות יחסים משמעותיות וארוכות טווח עם הלקוחות שלהם.
להשתמש בזהירות – וביצירתיות
על אף היתרון הברור שבשילוב יכולות הטירגוט של הניוז-פיד יחד עם הקשר האישי שמאפשר המסנג'ר, מפרסמים יצטרכו להיות זהירים ומחושבים בכל הקשור לשימוש הודעות הממומנות. אחרי הכל, משתמשי המסנג'ר התרגלו היטב לכך שהודעות מגיעות אליהם מחברים ומכרים ולא ממותגים, ולמשך תקופת ההסתגלות הראשונית לפחות יש מקום לעידון בכל הקשור למינונים וגם לתכנים שמועברים דרך הפיד והאפליקציה.
בעמוד המציג את השירות החדש, מציעים פייסבוק שתי דרכים להשתמש בהודעות הממומנות: הראשונה, לפרסם מודעה שמציעה הנחה למקליקים, ולשלוח למשתמש קוד קופון אישי דרך המסנג'ר; והשניה, להוסיף כפתור קריאה לפעולה במודעה שמזמין לקוחות ליצור קשר עם המותג ולקבל פרטים נוספים אודות המוצר המפורסם.
כמובן שכבכל פלטפורמה פרסומית, גם כאן יש מקום ליצירתיות. בוודקה אבסולוט, אחד המותגים הראשונים שמאמצים את הפיצ'ר החדש, מצאו לו שימוש מקורי המותאם באופן ייחודי למוצר שלהם: אבסולוט יציגו בניוז-פיד מודעה לקוקטייל חינם, שכאשר הם מקליקים עליה עוברים המשתמשים למסנג'ר. שם, בוט "ברמן" יאפשר להם לבחור את הקוקטייל המועדף עליהם מתוך רשימה, ואז יכוון אותם לברים שנמצאים באזורם בהם יוכלו לקבל את המשקה החינמי שקיבלו.
סוג כזה של חשיבה מחוץ לקופסה הוא בדיוק מה שנחוץ למותגים על מנת לרכך את כניסתם לשטח שהיה שמור עד כה לאינטראקציות אישיות בין המשתמשים, ולהפיק את המיטב מהמעבר המסתמן לתקשורת אחד על אחד עם לידים ועם לקוחות משלמים.
לפי כל הסימנים, אנחנו עומדים לראות יותר ויותר נסיונות כאלה, מה עוד שפייסבוק אינם נחים על זרי הדפנה וממשיכים לפתח במרץ פיצ'רים חדשים, בשאיפה להסב את המסנג'ר לפלטפורמה שיווקית ומכירתית משגשגת. בינתיים, זהו זמן טוב להתחיל להתנסות עם המודעות המפנות למסנג'ר ולפתח אסטרטגיות שמותאמות לאינטראקציה של אחד על אחד עם משתמשי הרשתות החברתיות.