גוגל מתחילה באינדוקס mobile-first – האם האתר שלכם מוכן?


גוגל מתחילה באינדוקס mobile-first – האם האתר שלכם מוכן?

אחרי עדכון Mobilegeddon המטלטל של אפריל 2015 ופרויקט AMP שצבר תאוצה בשנה האחרונה, גוגל עושה החודש צעד נוסף ומשמעותי לעבר עולם מבוסס-ניידים ומשנה את האינדקס שלה ל-mobile first.

בכנס Pubcon שהתקיים בחודש שעבר בלאס וגאס הודיע נציג גוגל גארי איליס על כוונתה של החברה לפצל לראשונה את אינדקס תוצאות החיפוש שלה לשתי גרסאות נפרדות – גרסת דסקטופ וגרסת מובייל, כאשר גרסת המובייל תקבל עדיפות ותעודכן בתדירות גבוהה יותר מאשר גרסת הדסקטופ.

השינוי, המתוכנן להתבצע בהדרגה לאורך החודשים הקרובים, יצא לדרך באופן רשמי ביום שישי האחרון (ה-4 בנובמבר), עם ההכרזה של גוגל ב- Webmaster Blogעל תחילתן של הבדיקות באינדקס במתכונתו החדשה.

נכון לעכשיו, מדובר עדיין באינדקס אחד, שיתעדף את גרסאות המובייל של אתרים וישאב מהן ולא מגרסאות הדסקטופ את המידע הנחוץ לו כדי לדרג את עמודי האתר השונים ביחס לשאילתות חיפוש, כמו גם את המידע עבור ה-snippets שמופיעים בעמוד התוצאות הראשון.

עד כה, היה מבוסס האינדקס על גרסאות הדסקטופ של אתרים, וזאת על אף העובדה שכיום מרבית החיפושים מתבצעים דרך מכשירים ניידים. כתוצאה מכך, נפגמה איכות תוצאות החיפוש במובייל, שכן האלגוריתם של גוגל לא יכל להעריך את העמוד כפי שהוא מוצג בפועל למשתמשים הגולשים דרך הסמארטפון או הטאבלט שלהם, אלא את גרסת הדסקטופ שלו, שעשויה להיות שונה למדי.

גוגל מתכוונים לערוך ניסויים קפדניים בגרסה החדשה של האינדקס בקנה מידה קטן במהלך החודשים הקרובים, ולהגדיל את היקף השינוי ברגע שיהיו בטוחים שניתן לספק חוויית משתמש מצוינת.

ועד אז, יש לנו כמקדמי אתרים הזדמנות לבחון היטב את האתרים שלנו ולוודא שהם מוכנים לאינדקס החדש. לצורך כך, מספקת לנו גוגל כמה טיפים חשובים לקראת המעבר.

איך להתכונן לאינדקס ה-mobile first?

ראשית כל, אומרים בגוגל, אם יש לכם אתר רספונסיבי או אתר בעל תוכן דינמי, שבהם התוכן וה-   markup הם זהים בין גרסאות המובייל והדסקטופ, אתם יכולים להיות רגועים ולא לשנות שום דבר.

לעומת זאת, אם האתר שלכם בנוי כך שהתוכן וה- markupהעיקריים הם שונים בין גרסת המובייל לגרסת הדסקטופ, תרצו לערוך כמה בדיקות ושינויים באתר שלכם:

  • ודאו ששתי גרסאות האתר שלכם מציגות structured markup. תוכלו לבדוק את ההתאמה בין ה- structured markupשל גרסת הדסקטופ ושל גרסת המובייל על ידי הקלדת כתובות ה-URL של שתי הגרסאות לכלי ה-Structured Data Testing Tool והשוואה של התוצאות.
  • כאשר אתם מוסיפים נתונים מובנים לאתר המובייל שלכם, הימנעו מלהוסיף כמויות גדולות של markup שאינו רלוונטי לתוכן הספציפי של כל מסמך.
  • השתמשו בכלי txt testing tool כדי לוודא שגרסת המובייל של האתר שלכם נגישה ל- ,Googlebotרובוט הסריקה של גוגל.
  • אם עשיתם אימות בעלות על אתר הדסקטופ שלכם ב- Search Consoleאבל לא על גרסת המובייל שלו, עשו זאת כעת גם עבור האחרונה.

אם אין לכם עדיין אתר מובייל, גוגל ימשיך לאנדקס את אתר הדסקטופ שלכם כרגיל, כך שהוא ימשיך עדיין לעלות בתוצאות החיפוש. ועבור מי שנמצאים בימים אלה בעיצומה של הקמת גרסת המובייל של האתר שלהם, גוגל ממליצים להמשיך ולהפנות בינתיים לגרסת הדסקטופ ולא לגרסת המובייל הבנויה-חלקית: אתר דסקטופ מתפקד היטב עדיף על אתר מובייל מקרטע או שבור, כך לדבריהם.

האינדקס החדש נמצא עדיין ממש בחיתוליו, אבל כבר עכשיו ניתן לראות כי מדובר באחת מנקודות הציון החשובות של השנים האחרונות בעולם החיפוש. מעניין יהיה לראות כיצד הוא יתפתח, ואיך ייראו תוצאות החיפוש שלנו בעוד כמה חודשים מעכשיו.