עדיפויות קידום אתרים לשנת 2017


עדיפויות קידום אתרים לשנת 2017

קל להיתפס בשגרה היומיומית ולשקוע בקמפיינים הפעילים שלכם בתחום ה-SEO, אך אנו מציעים לכם גם לעצור מדי פעם ולבחון את התמונה הכוללת. לכן בנינו עבורכם מאמר המפרט את עדיפויות קידום האתרים כפי שאנו רואים אותן בשנת 2017.

שנת 2017 רק החלה לא מזמן, ולצד התכניות לצמיחה והמשך המאמצים לשיפור הביצועים העסקיים והדיגיטליים שלכם, זהו זמן מצוין לקחת צעד אחורה ולבחון במבט על את אסטרטגית וטקטיקת ה-SEO שלכם. זהו ניצחונות מהירים ויעילים שניתן להשיג ופרויקטים רחבי היקף שיאפשרו לכם להתחיל ולהמשיך את השנה בצורה מוצלחת וצומחת.

ניצחונות מהירים – דברים שאתם יכולים לעשות מחר בבוקר

  1. בחינת קונסולת החיפוש של גוגל – Google Search Console Review

קונסולת החיפוש של גוגל לא תמיד זוכה לתשומת הלב המגיעה לה, אך למעשה מדובר על מקור פוטנציאלי למידע מעולה לזיהוי ניצחונות SEO מהירים ויעילים עבורכם. בחינה מושכלת ומעמיקה של הנתונים מאפשרת לזהות תמרורי אזהרה, כאשר תחומי הבדיקה המרכזיים לתפיסתנו צריכים להיות:

  • מבנה נתונים: יש לוודא כי אין טעויות בתוך המארק-אפ שלכם (Marup).
  • שיפורי HTML: תיקון תוכן משוכפל או תגיות META ארוכות מדי וכותרות עמודים יכולים להיות דרך קלה לשפר CTR (יחס הקלקות) לדירוגים הקיימים שלכם, במיוחד לאלו העובדים בצמוד לחיפוש ממומן ושואפים לאתר את המודעות הטובות ביותר.
  • שימושיות ותאימות במובייל: טראפיק מפלטפורמות מובייל מהווה אחוזים ניכרים בתנועה לאתרים, מגמה שרק מתחזקת. אי לכך, חשוב לוודא כי האתר שלכם מציע חווית מובייל אופטימאלית ומדובר בהחלט על עדיפות עליונה גם ב-2017.
  • משאבים חסומים: השלימו בדיקה מלאה והבטיחו כי מנוע החיפוש יכול לקבל גישה לכל משאב אותו הוא צריך כדי לסרוק את האתר שלכם כהלכה.
  • שגיאות זחילה: זהו ופתרו עמודים עם תקלות 404 וגם שגיאות 404 "רכות" כדי להבטיח חווית משתמש איכותית. פעולות אלו גם יחזקו את דירוג הסמכותיות של האתר (Link Authority).

היבטים אלו צריכים להיות מבוצעים לצד ויחד עם סקירת אתר מקיפה בהקשר למבנה והתאמות SEO ולא כחלופה לסקירת עומק כזו. זוהי פשוט רשימה של דברים שאפשר ליישם מיידית ולבצע תיקונים נדרשים, כאשר תיקונים אלו יובילו לתוצאות די מהירות.

  1. ניתוח פערי תוכן – Content Gaps

שמירה על רלוונטיות מבחינת התנהגות החיפוש של הצרכנים שלכם הינה חיונית לכל שלבי משפך ההמרה שלכם, כדי להגביר את הנראות שלכם על פני כמה שיותר מונחי חיפוש. ניתוח פערי תוכן (Content Gap) מהווה את השיטה האידיאלית למקד את תשומת ליבכם לניצחונות התוכן הקלים יותר ליישום. פערי התוכן מתארים מונחי חיפוש, רלוונטיים לפעילותכם, שגולשים מחפשים אך אתרכם לא מספק תוצאות רלוונטיות עבורם. לאחר קבלת התוצאות ניתן לבנות טקטיקת תוכן טובה ומתאימה יותר ולמלא את הפערים המהותיים ביותר כבר ברבעון הראשון של השנה – מה שיוביל להגדלת הטראפיק הרלוונטית.

פרויקטים גדולים

לצד צעדים אופרטיביים שאתם יכולים לבצע כדי להשיג ניצחונות מהירים בתחום ה-SEO, חשוב גם להסתכל בגדול ולבנות או לבחון פרויקטים גדולים הכלולים בתכנית הפיתוח שלכם, ולפי הצורך לתעדף אותם לפי מה שיכול להביא את התוצאות המשמעותיות והטובות ביותר. להלן כמה דוגמאות לפרויקטים גדולים אשר לדעתנו יכולים לספק שיפור גדול בביצועים בשנת 2017.

  1. עמודי מובייל מואצים – AMP

בספטמבר 2016 גוגל החלה לנתח ולעשות שימוש בעמודי מובייל מואצים (Accelerated Mobile Pages) על רוב תוצאות החיפוש במובייל. באופן כללי, גוגל מעדיפה עמודים הפועלים על בסיס הגדרות AMP, למרות שאין בכך כדי להשפיע על דירוג האתר או העמוד. אמנם אין רווח מבחינת דירוג ביישום AMP באתר המובייל שלכם, זה כן מאפשר לכם להציע חוויית מובייל מהירה הרבה יותר למשתמשים – וזה בתורו מגביר מעורבות ובהמשך גם את פוטנציאל ההמרות של האתר.

  1. שימוש ב-HTTPS

לשימוש באפשרות ההצפנה והאבטחה הזו יש חשיבות בשלושה היבטים שונים:

  • הצרכנים כיום מחפשים חווית משתמש מאובטחת ואמינה יותר. ו-HTTPS היא הדרך האידיאלית והמוכרת ביותר לספק את הצורך הזה. שימו לב שדפדפן כרום מתחיל כיום להתריע לגולש על אתרים שאינם מאובטחים.

 

  • יישום HTTPS מהווה פרמטר דירוג בשביל גוגל.

 

  • יישום HTTPS היא דרישה מקדימה ומחייבת ליישום של HTTP2, דבר אשר יאפשר לטעון תכנים משמעותית מהר יותר מאשר בפרוטוקול המסורתי של HTTP. הבדל המהירות הוא חשוב, תורם לחוויית המשתמש וגם לדירוג של גוגל את העמודים והאתר.
  1. חוויית המובייל

אתרים רבים כיום מציעים חוויית מובייל חזקה ואיכותית, אך בהחלט קיים מקום לשיפור, בעיקר מבחינת שימושיות. גם ב-2017, המובייל יתפוס נתח משמעותי מהטראפיק ומהדגש שהפלטפורמות המרכזיות ישימו בקידום ודירוג תכנים ואתרים. כך שיש חשיבות אדירה לתעדף את חוויית השימוש במובייל באתר שלכם ולתת למשתמשים שלכם את מה שהם צריכים, רוצים ודורשים.

לצד היבטי מובייל שכבר נגענו בהם כאן, קיים ערך בבחינה מעמיקה של אתר המובייל שלכם והפיכת חוויית השימוש בו לחזקה ביותר שניתן. יש לבחון את האתר בעיני הצרכן ותוך תשומת לב לדרישות מנועי החיפוש כמובן:

  • האם האתר כולו ידידותי למשתמש במובייל?
  • האם הניווט מתאים למסך קטן יותר של סמארטפון, עם מינימום גלילה?
  • האם ניתן לגשת לאותו עומק של תכנים על גבי כל המכשירים והפלטפורמות?
  • האם תכני ונכסי Rich Media מאטים את זמני טעינת העמודים במובייל?
  • האם כל הקישורים ברורים וגדולים מספיק כדי לאפשר הקלקה עליהם?

כמו כן יש עוד היבטים חשובים לגבי חוויית השימוש במובייל. נכון שיישום שינויים יכול להיות מורכב טכנולוגית, מצריך זמן ומשאבים, אך אי אפשר להגזים בחשיבות של הנושא ולכן לתפיסתנו בהחלט שווה להשקיע ולספק סביבת מובייל מעולה – זה ישתלם בטווח הארוך.

מסקנות

הכי קל להישאב לניהול היומיומי של תהליכי SEO ותפעול האתר, אך זה עלול לגרום לכם לאבד את תמונת המבט הרחבה יותר. המשימות והעדיפויות המוצגות כאן צריכות להיות מותאמות להתקדמות וליישום האסטרטגיה הכוללת שלכם ולהגביר את הביצועים הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

באופן כללי, זה מאוד יעיל ושימושי מדי פעם לצאת מפעולות היומיום ולקבל תמונה רעננה ומקיפה יותר, גם על ידי חזרה לבסיס. עשו זאת ותוכלו להתחיל את 2017 בצעדים הטובים והבטוחים ביותר.