אנחנו על המפה (של גוגל): 5 דרכים פשוטות למקסום נראות העסק שלך בחיפוש לפי אזור


אנחנו על המפה (של גוגל): 5 דרכים פשוטות למקסום נראות העסק שלך בחיפוש לפי אזור

חיפוש לפי מיקום (חיפוש לוקאלי) הוא תחום יחסית חדש בישראל, לעומת שווקים בינלאומיים גדולים למשל. אם גם עבורכם מדובר על שטח לא מוכר ואתם תוהים האם זה רלוונטי לישראל או היכן להתחיל, המקצוענים של SEONE מציעים 5 דרכים שיסייעו לכם להתחיל קמפיין SEO לוקאלי ברגל ימין.

העולם המשתנה תמידית של קידום האתרים – חיפוש מבוסס מיקום

אם עקבתם כבר תקופה מסוימת אחר אסטרטגיות SEO אז הבנתם די מהר שעולם קידום האתרים משתנה כל הזמן. בהקשר הספציפי של קידום אתרים לוקאלי, השינויים של השנים האחרונות היו אף מהירים ותכופים יותר, כך שחשוב במיוחד לבצע אופטימיזציה הן באתר שלכם והן בפעילויות הדיגיטליות מחוצה לו כדי לתת מענה גם לחיפוש לפי מיקום.

אמנם השוק הישראלי קטן יחסית, גם גיאוגרפית וגם מספרית, אך התחרות הלוקאלית מתגברת כל הזמן והצרכנים רוצים פתרונות מהירים ומדויקים יותר ויותר, כך שעסק שיהיה בראש התוצאות מבוססות המיקום יזכה ליותר תנועה הן דיגיטלית ובמקרה הזה במיוחד תנועת צרכנים פיזיים שממש מגיעים לבית העסק. ועכשיו יאללה, נצלול אל 5 הדרכים של מומחי SEONE לשפר את דירוג החיפוש הלוקאלי.

1. לתגיות הכותרת וה-Meta Description עדיין יש חשיבות

תגיות כותרת ותיאור META הם חלקי קוד HTML המשקפים את התוכן בדף אינטרנט מסוים. הטקסט שמזינים בתגיות HTML אלו הוא זה שיוצג בתוצאות החיפוש לגולשים. בפועל מדובר על טקסט חשוב מאוד אשר מתפקד כמעין מודעה קטנה שאמורה לגרום לגולש להקליק על האתר שלכם בתוצאות.

כיום גוגל מאפשרת רוחב מעט גדול יותר מבעבר לתוצאות החיפוש העיקריות שלה, בחיפוש ממחשבי דסקטופ. עליכם לנצל מרחב זה ולהשתמש בו בחכמה – גם מבחינת תצוגת הטקסט בתוצאות החיפוש וכמובן ברלוונטיות והאטרקטיביות של הטקסט. קיימים יישומי רשת ייעודיים לחיקוי תוצאות החיפוש כדי לבדוק שהטקסט שלכם מוצג כראוי, למשל זה או זה.

תחום ה-SEO וכל תחום אינטרנטי אחר הינם תחרותיים וקשוחים מאוד, אם הטקסט שלכם כאן לא יהיה ייחודי, מושך ורלוונטי, יחס ההקלקות שלכם יצנח. שימרו על כותרת העמוד רלוונטית, ייחודית ומושכת לגולש, בהקשר המקומי חשוב לכלול את העיר ממנה אתם פועלים והשתמשו נכון בביטוי המפתח הכי רלוונטי.

התוצאות הראשונות בחיפוש של "חנות פרחים בהרצליה" – שימו לב לכותרות ולתיאורי הדפים

קידום_לוקאלי_תמונה1

 

 

 

   

2. מדריכים, ספרי טלפונים ומאגרי מידע

למרות שאנו בעידן הדיגיטלי המהיר ובמציאות בה הרוב המוחלט של הצרכנים מחפשים בגוגל כמעט לפני כל החלטה צרכנית, בהקשר של SEO  מבוסס מיקום יש משמעות וחשיבות לרישום הכתובת והטלפון של העסק שלכם במדריכים, מאגרי מידע וספרי טלפונים אינטרנטיים. ככל שפרטי העסק שלכם יופיעו בהקשר מקומי ורלוונטי, כך גוגל ישפר את הדירוג שלכם בחיפוש מקומי – למשל של חנות פרחים בהרצליה. לכן בהחלט שווה להשקיע זמן ומשאבים ולהירשם במאגרי מידע מקצועיים ורלוונטיים (למשל מאגרי מידע על עסקים או חברות באופן כללי או בתחום מסוים), במדריכים אינטרנטיים ו"ספרי" טלפונים דוגמת דפי זהב (כיום זאפ). יש פלטפורמות רבות המכילות פרטים עסקיים על עסקים וארגונים ולמרות המראה האיזוטרי של חלקם, הימצאות בהם יכולה להביא לכם יותר לקוחות בחיפוש לוקאלי.

3. שירות "גוגל לעסק שלי": יישום ואופטימיזציה

שירות "גוגל לעסק שלי" (Google My Business) נחשב מעין מאגר מידע, אך הוא מאוד חשוב ולכן ראוי לסעיף משל עצמו. מבחינת קידום אתרים לוקאלי, קריטי להירשם עם פרטי העסק תחת השירות של גוגל. זה חינם ויכול להשיג חשיפה מדהימה לאחר ההתאמות הנכונות ואופטימיזציה חכמה. בחיפוש מבוסס מיקום, גוגל מציגה לגולש 3 תוצאות מובילות עם מידע רלוונטי ושימושי לפני תוצאות החיפוש – תגיעו לשם והלקוחות יתחילו לזרום לעסק! תהליך הרישום לשירות מצריך אימות מסוים, פיזי ודיגיטלי, מול גוגל. לאחר האימות מתחיל שלב רישום הפרטים. השירות מאפשר לתת לגולשים תמונת מצב עדכנית של השירותים והמוצרים שלכם, מיקום מדויק, טלפונים, שעות פתיחה, כפתור לשיחה ישירה או ניווט וכן הלאה. כמו כן עסק המוצג בתוצאות אלו יכול לבחור תמונות, מה שמגביר את הרלוונטיות ואת האינטראקציה עם הגולש ומשפר את סיכויי ההמרה ו/או ההגעה שלו לעסק.

דוגמא לתוצאות מבוסס מיקום לחיפוש של "חנות פרחים בהרצליה"

קידום_לוקאלי_תמונה2

 

 

 

 

דוגמא לכרטיס עסקי אשר מופק דרך שירות "גוגל לעסק שלי"- מוצג משמאל לתוצאות החיפוש

קידום_לוקאלי_תמונה3

 

 

 

 

 

 

 

 

     

4. ביקורות אינטרנטיות יוצרות הבדל!

שורה ארוכה של מחקרים ובדיקות שוק מציגים שוב ושוב תמונה מאוד ברורה – לביקורות של גולשים באינטרנט יש משמעות רבה והן מהוות גורם מהותי בהחלטות צרכניות. עסקים דיגיטליים ופיזיים סופסוף מפנימים זאת ומתחילים לפעול בהקשר לכך. בישראל ניתן לראות זאת באופן מאוד מובהק ויעיל בפלטפורמות של קבוצת זאפ – מסעדות, השוואת מחירי מוצרים, תיירות וכו' – כאשר לביקורות הגולשים בפלטפורמות אלו יש השפעה גם על דירוג בגוגל, הן כללית והן לוקאלית.

כך שמבחינה זו אנו ממליצים ליישם באתר שלכם מערכת לביקורות גולשים וכמו כן לנהל את הביקורות עליכם בפלטפורמות חיצוניות כמו השוואות מחירים, פייסבוק, גוגל+ וכן הלאה.

5. השתמשו בסימון נתונים מובנים לוקאליים – Local Structured Data Markup

סימון נתונים מובנים – אשר לעיתים נקרא גם schema markup או סימון schema.org – יכול להתווסף לקוד האתר שלכם כדי לספק למנועי חיפוש מידע יותר מדויק ונגיש אודות העסק, המוצרים או השירותים שלו, ביקורות שאספתם, מיקום ועוד נתונים חשובים.

למרות הדגש שענקיות האינטרנט שמות על פרויקט schema markup, רק מיעוט האתרים משתמש בהגדרות אלו ולרוב מדובר על הזנת פרטים בסיסיים בלבד. אתם יכולים לגרום לעסק המקומי שלכם לבלוט מול המתחרים אם תוסיפו סימוני נתונים מובנים רלוונטיים היכן שניתן ברחבי האתר. גוגל אוהבים שאתרים מיישמים פעולות אלו כי זה עוזר לאלגוריתם לסרוק את האתר ולהבין את תוכנו. החברה אף מציעה כלי לבדיקת נתונים אלו.

 

נהניתם מהמאמר? נשמח שתשתפו אותו לעסקים וחברים שהוא יכול להועיל להם.

יש לכם שאלה? אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.