קישורי NOFOLLOW – כל מה שאתם צריכים לדעת על בניית פרופיל קישורים נכון


קישורי NOFOLLOW

אחד ההיבטים המשמעותיים לקידום האורגני של האתר שלכם, לצד איכות התוכן והמיקוד שלו, הוא בניית פרופיל של קישורים. כבר במושג "פרופיל קישורים" אנחנו מבינים, כי השפעת בניית הקישורים על מיקומי האתר אינה נקבעת על פי קישור בודד – אלא על פי סך מערך הקישורים שתספקו אל האתר ומחוצה לו.

אחד המאפיינים המעניינים של קישורים שאתם משיגים אל האתר שלכם – או מספקים מהאתר החוצה לאתר קשור, הוא המאפיין NOFOLLOW בתגית ה REL של הקישור – המאפיין קובע כי גוגל מתבקש דווקא לא לעקוב אחר הקישור – כלומר, הקישור תאורטית לא משפיע על פרופיל הקישורים או על הקידום האורגני של האתר.

אבל, האם זה באמת עובד ככה? מסתבר שלא בדיוק. קישורי NOFOLLOW הם בהחלט בעלי ערך בפרופיל הקישורים שלכם, אם כי אתם לא יכולים להסתפק בקישורים כאלה בלבד ו… כן, תצטרכו לנהל מעקב שוטף אחר כלל הקישורים אל האתר, על מנת לוודא את ערכם ולנהל באופן יעיל את פרופיל הקישורים שלכם. הכל על בניית פרופיל יעיל של קישורים וקישורי NOFOLLOW – במאמר שלפניכם.

איך קישורים עוזרים לקידום האורגני של האתר שלכם?

קישורים נכנסים אל האתר שלכם, מהווים אסמכתא מבחינת גוגל לעובדה שהאתר שלכם הוא מקור ידע שאתרים אחרים נסמכים עליו. איכות הקישור תלויה באיכות ופופולריות האתר המספק אותו, בביטויי המפתח המקושרים לאתר המספק את הקישור (ככל שתחום העיסוק שלו קרוב לזה שלכם – כך הקישור שלו שווה יותר מבחינתכם), ובמעגליות הקישור (כלומר – האם גם אתם מספקים קישור לאותו האתר? אם כן – ערך הקישור יורד).

קישורי NOFOLLOW הם קישורים מזן אחר לגמרי – הם לא תורמים לציוני האיכות של האתר. למעשה, הם לא משפיעים – בכלל – על המיקום שלכם בביטויי חיפוש בגוגל.

לא תמיד אפשר לדעת מראש, אם קישור שתשיגו יהיה קישור מסוג NOFOLLOW או לא – אבל תמיד תוכלו לבדוק, אם הקישור שלכם הוא כזה, על ידי בחינת מקור הדף (כלומר, הקוד שלו) באמצעות אפשרות "צפה במקור הדף" הקיימת בכל אחד מהדפדפנים הנפוצים (בקישורי NOFOLLOW תמצאו את התגית בהגדרת הקישור, זה ייראה כך: <a href="WebSiteURL" rel="nofollow">, תוכלו להוריד תוספים לדפדפנים כרום ופיירפוקס (כמו למשל SEO Quake או SearchStatus) שיספקו מידע רב, בין השאר גם על מאפייני הקישורים לעמוד, למקדמי אתרים.

אז, להימנע לחלוטין מקישורי NOFOLLOW?

ככל שהשנים חולפות, אנחנו רואים בבירור את התהליך הנפלא של קידום אתרים כתהליך שנועד לקדם אתרים שיש להם ערך אמיתי לגולשים. האבחנה שאלגוריתם הקידום של גוגל מנסה לפתח היא זו – אתרים בעלי תוכן מקורי, מקיף ועמוק, בעל ערך אמיתי, אתרי אינטרנט שניראה כי אנשים מפיקים מהם תועלת, הם אלה הראויים להתקדם למעלה רשימת תוצאות החיפוש.

אתם רוצים שאתר האינטרנט שלכם יהיה כזה.

קישורי NOFOLLOW אמנם לא מעניקים לכם תוספת של נקודות על פי האלגוריתם של גוגל – אבל הם עשויים לשלוח אליכם תנועה מהאתר המפרסם, אם הוא אתר איכותי, והקישור מופיע בקונטקסט רלוונטי. אם תזכו בתנועה מהקישור – תהיה לו תועלת משמעותית מבחינת הקידום, המתחשב גם בכמות המבקרים באתר שלכם, בכמות העמודים שהם מדפדפים בהם באתר ובזמן השהייה שלהם האתר שלכם.

אם כן, בבניית פרופיל קישורים איכותי, אתם רוצים קישורי FOLLOW (קישורים "רגילים") וקישורי NOFOLLOW בפרופורציות מתאימות, כאשר כל קישורי ה NOFOLLOW יהיו קישורים איכותיים במיוחד, שהתועלת בהם תהיה כמות התנועה שהם יפנו אל האתר.

על וורדפרס וקישורי NOFOLLOW

שני הפלאגינים הנפוצים ביותר לתמיכה בקידום אתרים בוורדפרס היום הם Yoast ו – All in One SEO Pack. שניהם מאפשרים הגדרת הקישורים היוצאים באתר כ – NoFollow, אבל אנחנו ממליצים קודם כל לא לבצע החלפת קישורים על בסיס קישורי NOFOLLOW מבלי ליידע את מקבל הקישור; ובנוסף לכך – לא לקבוע כי כל הקישורים באתר יהיו מסוג NOFOLLOW, אלא רק במקרים בהם הגדרה זו מוצדקת. פלאגינים דוגמת Ultimate Nofollow מאפשרים שליטה בהגדרות כל קישור, על פי בחירתכם.