10 טעויות SEO בוורדפרס שיש להימנע מהן


SEO בוורדפרס

פלטפורמת וורדפרס עומדת מאחורי כרבע מכל האינטרנט! מדובר ללא ספק על מערכת ניהול התוכן והאתרים הפופולרית והנפוצה ביותר בעולם, המריצה אתרים ענקיים ובעלי תפוצה נרחבת וגם אתרים קטנים ונישתיים, לא בכדי והיא אכן מערכת מצוינת, אמינה, יציבה ורבת יכולות.

כאשר זה מגיע לאופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), גם כאן WordPress היא אחת הפלטפורמות היעילות והטובות ביותר. לכן בעלי עסקים רבים הבוחרים להקים אתר אינטרנט חדש, בוחרים לעשות זאת על בסיס וורדפרס. אך זה לא אומר כמובן שהדרך לעמוד הראשון בגוגל כבר מובטחת ושהיא תהיה קלילה… ריכזנו עבורכם כמה מהטעויות הנפוצות ביותר בהקשר של קידום אתרים על בסיס פלטפורמות וורדפרס – הימנעו מהן ואתם כבר בדרך הנכונה לנוכחות משופרת בעמוד תוצאות החיפוש

לא לקבוע את אזור הזמן הנכון

בכל פעם שבונים אתר וורדפרס חדש, אחת האפשרויות הנשכחות ביותר היא זו של אזור הזמן. אפשרות זו נמצאת תחת הגדרות > כללי. זה קריטי בעיקר כאשר מתזמנים העלאה אוטומטית של פוסטים לאתר ומגלים מאוחר מדי שפרסמתם את התוכן באמצע הלילה במקום בשעה ריאלית ויעילה יותר לשוק היעד שלכם. טעות זו יכולה להוביל לפחות מבקרים באתר ויחס הקלקות נמוך יותר, מה שיפגע גם בדירוג תוצאות החיפוש.

לא לקבוע מטרות בגוגל אנליטיקס

מדידת ביצועים ותוצאות היא כלי מרכזי להבנה האם מאמצי ה- SEO שלכם מוצלחים או כושלים. כך למשל אתם יכולים להביא המון טראפיק לאתר שלכם, אך אם הגולשים האלה לא רוכשים מוצרים, משקיעים בשירות שלכם או מבצעים פעולות שמכניסות לכם כסף – אתם מסתבכים ומפסידים.

כל פעם שאתם משיגים המרה באתר שלכם, הפנו את הגולש לדף ייעודי המודה לו ומברך אותו. בעזרת גוגל אנליטיקס ניתן למדוד כמה מבקרים נחתו על דפים אלו וכמה מהם הגיעו מחיפוש אורגני. כאשר אינכם מגדירים מטרות כאלו במערכת הניטור והבקרה שלכם, יש לכם נתונים חסרים וזה יפגע בהמשך ב-SEO שלכם.

לא להוסיף Open Graph Social Meta Data

למרות שלסיגנלים חברתיים אין השפעה אדירה על דירוג בגוגל, אין ספק כי מדיה חברתית יכולה לדחוף הרבה טראפיק לאתר שלכם. כך שאתם רוצים שכמה שיותר אנשים יקליקו על התוכן שלכם במדיה החברתית. זה אומר לגרום לתוכן שלכם להיראות מעולה כאשר הוא מועלה ומשותף במדיה החברתית. לכן חשוב לוודא שהאפשרות של Open Graph Data מופעלת לפייסבוק ושכרטיסיות טוויטר מופעלות לטוויטר.

פלאגין ה-SEO של Yoast יכול לטפל בהפעלת אפשרויות אלו בלחיצת כפתור פשוטה. כך תוכלו להגדיר לפייסבוק איזו תמונה למשוך כאשר התוכן שלכם משותף. אותו הדבר לגבי כרטיסיות טוויטר והגדרה כי ציוצים של לינקים יופיעו עם PREVIEW מלא.

לא ליצור ולפרסם מפת אתר XML

מפת אתר XML היא פחות או יותר רשימה גדולה של הפוסטים, הדפים ופריטי המדיה באתר שלכם. את מפת האתר מגישים לגוגל דרך קונסולת החיפוש – SEARCH CONSOLE כדי לדווח למנוע החיפוש לגבי כל מה שאתם רוצים שיאונדקס.
פלאגין ה-SEO של Yoast יכול לסייע גם כאן, במשימת יצירת מפת האתר. היכנסו ל- SEO ואז XML Sitemaps. חשוב לוודא להפעיל אפשרות זו ולבדוק שמפת האתר קיימת ונכונה. כמובן שאסור לשכוח לפרסם את מפת האתר שלכם בקונסולת החיפוש של גוגל.

לא להגדיר Permalinks נכונים בשם הפוסט

גוגל אוהבים לתת לאנשים תוכן ידידותי למשתמש. בתוך זה יש גם חשיבות מסוימת וקטנה ל-Permalinks שלכם בקביעה כיצד הדפים שלכם ידורגו ועל יחס ההקלקה שלהם. תחת הגדרות ואז Permalink, ודאו כי הלינק הקבוע יכלול חלק ממילות המפתח של הפוסט, לרוב אלו המופיעות בכותרת H1. הכי קל פשוט לבחור באפשרות של שם הפוסט ובזה לסיים את העניין הזה.

אין קישור לדף הבית מתפריט הפוטר (Footer)

זהו צעד קל, אך עדיין רבים טועים בו ומזניחים את הביצוע. לכולם מופיע שם העסק או האתר בתפריט התחתון בדפים – הפוטר. לכן זה מתבקש לקשר לדף הבית מטקסט העוגן הזה! פעולה קטנה זו מסייעת למבנה יעיל יותר של קישורים פנימיים וגם יסייע לגוגל לזהות את האתר שלכם דרך טקסט עוגן ממותג.

לא לפרסם תוכן חדש בקביעות

פרסום של תכנים חדשים באופן רציף ותדיר יותר נותן לאנשים סיבה לחזור לבקר באתר שלכם יותר. פרסומי תכנים באופן יעיל וקבוע משפר גם את דירוג האתר בביטויי מפתח נוספים. מה שמאפשר יותר הזדמנויות לשפר את הנראות שלכם בתוצאות האורגניות של גוגל.

גוגל רוצה לתגמל אתרים המפרסמים תכנים חדשים ומצוינים באופן קבוע. לכן אם אתם לא מעלים תכנים חדשים בקביעות ודואגים שהם יהיו תכנים עם ערך אמיתי לגולשים שלכם, אתם פוגעים במאמצי ה-SEO שלכם באופן ישיר.

לא לעדכן תוכן באופן קבוע

סעיף זה דומה במקצת לסעיף הקודם, אך הוא אינו זהה לו. כאשר אנשים מוצאים את התכנים שלכם דרך חיפוש אורגני אך מגלים שהתוכן ישן ולא מעודכן – הם ילחצו מיד על כפתור ה-BACK ויחפשו אתר אחר עם תוכן יותר רלוונטי ועדכני. גוגל ישים לב לזה כמובן וזה יפגע בתורו בדירוג האתר שלכם מבחינת סמכותיות ואמינות.

לכן חשוב להקפיד לעדכן את התכנים הקיימים באתר שלכם, מבחינת שפה, מידע, תאריכים וכיוצא באלו. לצד עדכון תכנים שהם פשוט ישנים יחסית, תוכלו לחפש באנליטיקס דפים עם זמן שהייה ממוצע נמוך ויחס נטישה גבוה.

לא לחפש ולתקן קישורים שבורים

בגוגל אוהבים אתר נקי ונוח לניווט. זה אומר שאתם צריכים לוודא כי כל הקישורים באתר עדכניים ואכן מובילים למקום הנכון. חשוב להימנע עד כמה שניתן משגיאות 404 וכדומה. לצד שמירה ידנית על עדכניות הנושא הזה, אפשר לבצע זאת באוטומציה בעזרת התקנת כלי דוגמת Broken Link Checker. עם הכלי הזה תוכלו לקבל התראות למייל לגבי קישורים שבורים ותוכלו לתקן את הבעיה בזמן אמת ובמהירות.

לא ליישם Schema Markup פשוט

למרות שכבר ברור שזהו מרכיב חשוב לביצועי וליעילות אתרי אינטרנט כיום, אתרים רבים כלל לא משתמשים במאפייני Schema markup כדי להשפיע על הדרך בה דפים יוצגו בתוצאות החיפוש. בעוד שאין לכך השפעה שלילית ישירה על דירוגים, יכולה בהחלט להיות לכך השפעה ענקית על יחס ההקלקה לאתר שלכם בחיפושי גוגל.

אפילו יישום פשוט של Schema markup בדמות דירוגי כוכבים כדי להראות למחפשים בגוגל כמה מבקרים אוהבים את התוכן שלכם יכול ליצור הבדל אמיתי ומהותי במשיכה של אנשים להקליק על התוצאה שלכם.

לסיכום: אם אתם רוצים לבנות אתר מעולה ולהגדיל את התנועה אליו באמצעות קידום אתרים, וורדפרס היא אפשרות מצוינת! רק הימנעו מטעויות אלו וטעויות טכניות נוספות ובעיקר הקפידו לעבוד עם אנשי מקצוע מעולים ובעלי ניסיון מוכח בתחום ותתחילו לראות תוצאות חיוביות בהקדם.